Broderiskapet - ett mål för 2024
Jag lanserade Broderiskapet i maj förra året. Det innebär att jag arbetat aktivt med Broderiskapet i ungefär ett år. I förra årets årsplanering skrev jag att jag hade som mål att skapa en digital produkt som inte var bunden till en viss plats, varken för mig eller de som köpte tjänsten. Jag ville också ges utrymme att skapa själv, något som gärna hamnar på andra plats när man också driver ett företag.
Mycket kring Broderiskapet utvecklades utifrån de förutsättningar jag redan hade på min hemsida och vad jag kunde utveckla med de små medel jag redan hade. Det var så Broderiskapet blev en helt digital produkt med prenumeranter. Namnet utvecklades i samtal med mina briljanta kollegor på Blå Huset.
Jag har lärt mig oändligt mycket av att skapa Broderiskapet. Förutom massa tekniskt kring hemside-bygget har jag också blivit tvungen att reflektera över processen och hur jag samlar inspiration och skapar mönster.
Lyckades jag med mina mål? Ja, jag tycker ändå det. Jag måste skapa ett nytt mönster varje månad, vare sig inspirationen finns eller inte. Jag kan skapa mönstret oavsett var jag befinner mig, och mina prenumeranter finns inte endast i min närhet. Med det sagt är Broderiskapet långt ifrån färdigt. Det utvecklas konstant tillsammans med mina prenumeranter.